POVESTILE CELOR PE CARE DORIM SA-I AJUTAM

POVESTILE CELOR PE CARE DORIM SA-I AJUTAM

sâmbătă, 11 decembrie 2010

POVESTEA ELENEI

(elena si terapeuta ei)
Buna ziua,
Ma numesc Elena si am 4 ani si 7 luni. As dori si eu sa fiu un copilas ca si ceilalti copii. Inca nu vorbesc decat foarte putin. Abia de cateva saptamani am inceput sa o strig pe 'mama', lucru care pt ea este ceva deosebit. Eu am mai spus mama la 10 luni, dupa care nu am mai spus nimic. Mami a tot asteptat sa vorbesc. Eu cresteam, dar nimic nu indica ca eu sunt o fetita cu probleme. La 3 anisori si jumatate am mers la medic si diagnosticul a fost: retard mintal sever, componenta comportamentala autistic like F72 (diagnostic stabilit de Dr. Cretu Cristina Diana) de la Budimex.
Pentru mama a fost un soc. Era graviduta atunci cu fratiorul meu Damian. A urmat o perioada foarte grea pentru mama sa accepte ca eu nu sunt un copilas ca ceilalti. A venit pe lume fratiorul meu. Au mai trecut cateva luni pana mami a mers cu mine la un centru unde mi s-a facut o evaluare. Evaluare ce a stabilit ca eu sunt mental la varsta de 2 ani si 3 luni. In rest pe toate planurile eram aproape de varsta mea ( atunci aveam aproape 4 ani).
Am mers la terapie la Fundatia Copii in Dificultate unde am progresat foarte mult. In 5 luni iata progresele:
Elena participa cu placere, pentru un timp foarte scurt, in cadrul diferitelor activitati initiate de terapeut. In cadru structurat, ocazional, manifesta comportament opozant: plange, tipa, se ridica de la masa, incearca sa iasa din camera.
In urma participarii la sedintele de terapie cognitiv-comportamentala s-au observat achizitii pe diverse arii de dezvoltare.
La nivelul ariei cognitive: indica la cerere diverse obiecte, indica la cerere parti ale propriului corp ( ochi, cap, mana, picior, burta) arata la cerere imaginile unor animale si pasari domestice (cal, vaca, oaia, pui, gasca, caine, cocos) asociaza obiecte si imagini identice, realizeaza puzzle din 2-6 piese, realizeaza incastru, realizeaza constructii lego simple, sorteaza pe culori, coloreaza o imagine simpla al carei contur este evident delimitat.
La nivelul limbajului receptiv si expresiv: intelege si indeplineste o serie de comenzi simple (,,Uita-te la mine”, ,,Vino la mine”, ,,,Da-mi ......”, ,,Adu-mi …....”, ,,Arata …....”, ,,Arunca la cosul de gunoi”) produce spontan si la cerere sunete, silabe si cuvinte simple (,,A”, ,,O”, ,,U”, ,,Pa”, ,,Cosu”, ,,Cau”, ,,Apa”, ,,Be”, ,,Bebe”, ,,Baba”, ,,Pipi”) isi exprima nevoile non-verbal, produce spontan onomatopee (oaia - ,,beee”, vaca - ,,muu”, trenul - ,,uuu”).
Capacitatea de imitare s-a imbunatatit, Elena putand sa imite la cere o serie de actiuni simple.
Participa cu placere in cadrul jocurilor ce implica cantec si miscare.
Prefera jocul solitar ( se joaca adecvat cu papusa, trenuletul).
La nivelul ariei motrice nu sunt prezente probleme semnificative de dezvoltare: modeleaza plastilina, introduce piuneze in plansa cu orificii, insira margele pe o ata, are nevoie de ajutor pentru a taia cu foarfeca, poate lipi forme simple."
Aceasta caracterizare este semnata de doamna Aurora Jipa - Consilier psiho-social-care a lucrat cu mine  in perioada 15.02.2010-02.09.2010. Am beneficiat de terapie cognitiv-comportamentala individuala, cu o frecventa de 3 sedinte/saptamana.
Mami a mers cu mine ..dar acum bebe a crescut si mama nu mai poate merge acolo la centru. Trebuie sa facem terapie acasa. Acest lucru costa si mama nu are suficienti bani pentru numarul de ore de care as avea nevoie.
Am inceput acasa terapia cu o doamna care spune ca am potential si ca daca lucrez cate 3 ore/zi-de luni pana vineri am sanse ca in 4-5 luni sa recuperez mental cel putin 1 an.
Terapia costa iar mama nu isi permite decat 3ore/zi -3 zile/sapt.
Va rog din suflet daca puteti din putinul dumneavoastra sa ma ajutati si pe mine sa fiu si eu o fetita ca ceilalti copilasi de varsta mea.
O ora de terapie costa 30 ron.
mami a facut si un blog unde gasiti toate noutatile despre Elena:
 Sa-i dam o speranta Elenei! unde a reusit sa mai stranga banuti pentru mine.Va multumesc din inima.

Contul meu unde puteti depune banuti este:
RO 75 RZBR 0000 0600 1185 2443 deschis pe numele BUTCARU AFRODITA (mama)
La banca Reiffeisen

Poveste scrisa in luna decembrie 2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu